BT Metro - шаблон joomla Окна
تبلیغات و بازاریابی

به مشتریانتان گوش کنید

9 نکته مهم بازاریابی مخصوص مدیران

سم والتون، بنیان‌گزار ابرغول خرده‌فروشی کلان، والمارت، اولین شعبه‌های امپراطوری خود را در مناطق حاشیه‌ای و روستایی بنا کرد. این خلاف باور رایج بود که می‌گفت احداث یک خرده‌فروشی عمده در هر منطقه‌ای جز مناطق مرکزی و شلوغ به شکست منتهی می‌شود. این امر بدیهی به نظر می‌رسد، اگر بخواهید حجم زیادی از کالا را بفروشید باید حجم زیادی از مشتریان بالقوه را داشته باشید.
اما والتون مشتریانش را به خوبی می‌شناخت، چون مستقیماً به آن‌ها گوش می‌کرد. او می‌دانست که کسانی که در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند، معمولاً بیشتر خرید می‌کنند چون خانواده‌های پر جمعیت‌تری دارند یا به منابع اولیه بیشتری نیاز دارند تا کسب و کار کوچک خودشان را سر پا نگه دارند. والتون به مشتریانش گوش کرد و نتیجه آن بزرگترین و قدرتمندترین فروشگاه فیزیکی جهان است. مشتری ممکن است گاهی منطق را نقض کند، اما همیشه حق با اوست. به آن‌ها گوش کنید.
.