BT Metro - шаблон joomla Окна
برندینگ

تاثیر برند سازی بر مشتری

تاثیر برند سازی بر مشتری

تاثیر برند سازی بر مشتری

در یک تحقیق بین 1700 نفر، سه لیوان نوشابه بدون نام و مشخصات به آنها داده شد و از آنها خواستند که نظر خود را در مورد نوشابه ها بیان کنند. اکثریت نوشابه ای را به عنوان خوشمزه انتخاب کردند که نوشابه درون آن از برند پپسی بود و رتبه بعدی از آن کوکاکولا شد...
در آزمایش دیگری از همان افراد، روی لیوان های نوشابه نام برند را چسباندند، نتایج شگفت آور بود، کوکاکولا با اختلاف بسیار زیاد رتبه اول قرار گرفت!
نتیجه آزمایش این بود که بسیاری از مردم کوکاکولا را به خاطر نام آن خریداری میکنند نه طعم و مزه آن.
در واقع برندینگ کاری با ذهن میکند که حتی میتواند مزه یک خوراکی را هم تغییر دهد.